tag:blogger.com,1999:blog-33471502171980053442024-03-07T23:04:05.756-08:00LITURGIA CATTOLICAAmicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-58057562841211049662010-01-11T02:03:00.000-08:002010-01-15T02:04:58.428-08:00Conoscere la messa tridentina (1)<a href="http://unasantacatolica.blogspot.com/2010/01/conocer-la-misa-tridentina-1.html">http://unasantacatolica.blogspot.com/2010/01/conocer-la-misa-tridentina-1.html</a><div><br /></div>Amicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-32814925020568273542008-05-27T14:48:00.000-07:002008-05-27T14:49:34.986-07:00Novità editoriale: L'ERESIA ANTILITURGICA E LA RIFORMA PROTESTANTEIl capitolo XIV delle "Institutions liturgiques" costituisce una possente sintesi storica e dottrinale della secolare ribellione contro la liturgia.<br />Secondo Guéranger i princìpi che stanno dietro all’eresia antiliturgica sono sempre i medesimi, anche se si ritrovano in sette e in movimenti di pensiero distinti, che vanno dal manicheismo, al luteranesimo, al giansenismo e al quietismo. Da notare come la sua elencazione ben si potrebbe integrare con movimenti sorti in seguito, quali il modernismo. Ciò mostra che gli errori, anche e soprattutto in questo campo, nella sostanza sono quelli di duemila anni fa, sempre riproposti.<br />Allo stesso modo sempre uguali sono gli esiti delle riforme liturgiche, o meglio “antiliturgiche”, che tali princìpi eterodossi hanno comportato.<br /><br /><span style="font-size:85%;">Dom Prosper-Louis-Pascal Guéranger, abate di Solesmes (nato a Sablé-sur-Sarth il 4 aprile 1805, morto a Solesmes il 30 gennaio 1875), liturgista e teologo, è considerato il restauratore dell’ordine benedettino in Francia.</span><br /><span style="font-size:85%;">Il beato Pio IX scrisse in un breve del 19 marzo 1875 che l'abate di Solesmes si era applicato in tutta la sua lunga vita a difendere coraggiosamente, con scritti del più alto valore, la dottrina della Chiesa romana e le prerogative del romano pontefice. Il 21 dicembre 2005 il vescovo di Le Mans ha aperto il processo diocesano di beatificazione del servo di Dio.</span><br /><br />Prosper Guéranger<br /><strong>L'ERESIA ANTILITURGICA E LA RIFORMA PROTESTANTE</strong><br />Edizioni Amicizia Cristiana<br />Pagg. 64 - € 5,00<br />[ISBN-978-88-89757-20-8]<br /><br /><a href="http://www.edizioniamiciziacristiana.it/eresiaantiliturgica.htm">http://www.edizioniamiciziacristiana.it/eresiaantiliturgica.htm</a><br /><a href="mailto:edizioniamiciziacristiana@yahoo.it">edizioniamiciziacristiana@yahoo.it</a>Amicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-61054971477392427822008-05-26T04:04:00.000-07:002008-05-26T04:07:17.727-07:00DE SACROSANCTO MISSAE SACRIFICIO<FONT SIZE=6 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">DE SACROSANCTO MISSÆ SACRIFICIO</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /><P ALIGN="CENTER"></P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P><A NAME="catecumeni"></A>Sacerdos paratus cum ingreditur ad Altare, facta illi debita reverentia, signat se signo crucis a fronte ad pectus, et clara voce dicit:</FONT><FONT SIZE=4> </P><br /><P>In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Deinde, junctis manibus ante pectus, incipit Antiphonam: </FONT><FONT SIZE=4>Introibo ad altare Dei.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Ministri respondent:</FONT><FONT SIZE=4> Ad Deum qui lætificat juventutem meam.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><BR><br />Postea alternatim cum Ministris dicit sequentem</P><br /><P ALIGN="CENTER">Ps. XLII, 1-5</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Judica me, Deus, et discerne causam meam de gente non sancta: ab homine iniquo et doloso erue me.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Quia tu es, Deus, fortitudo mea: quare me repulisti, et quare tristis incedo, dum affligit me inimicus?<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S.</FONT><FONT SIZE=4> Emitte lucem tuam et veritatem tuam: ipsa me deduxerunt et adduxerunt in montem sanctum tuum, et in tabernacula tua.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Et introibo ad altare Dei: ad Deum qui lætificat juventutem meam.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S.</FONT><FONT SIZE=4> Confitebor tibi in cithara, Deus, Deus meus: quare tristis es anima mea, et quare conturbas me?<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Spera in Deo, quoniam adhuc confitebor illi: salutare vultus mei, et Deus meus.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S.</FONT><FONT SIZE=4> Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Sicut erat in principo, et nunc, et semper: et in sæcula sæculorum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>S. repetitur Antiphonam: </FONT><FONT SIZE=4>Introibo ad altare Dei.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Ad Deum qui lætificat juventutem meam.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Signat se, dicens:</P><br /><P>V.</FONT><FONT SIZE=4> Adjutorium nostrum in nomine Domini.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Qui fecit cælum et terram.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P><A NAME="confiteor"></A>Deinde profinde inclinatus facit Confessionem.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum, et in Missis de Tempore a Dominica Passionis usque ad Sabbatum Sanctum inclusive, omittitur Psalmum </FONT><FONT SIZE=4>Judica me, Deus</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, cum </FONT><FONT SIZE=4>Gloria Patri</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et repetitione Antiphonæ, sed dicto </FONT><FONT SIZE=4>In nomine Patris</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, </FONT><FONT SIZE=4>Introibo</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et </FONT><FONT SIZE=4>Adjutorium</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, fit Confessio, ut sequitur:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Confiteor Deo omnipotenti, beatæ Mariæ semper Virgini, beato Michæli Archangelo, beato Joanni Baptistæ, sanctis Apostolis Petro et Paulo, omnibus Sanctis, et vobis, fratres: quia peccavi nimis cogitatione, verbo, et opere: </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">percutit sibi pectus ter, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Ideo precor beatam Mariam semper Virginem, beatum Michælem Archangelum, beatum Joannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos, et vos, fratres, orare pro me ad Dominum Deum nostrum.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Ministri respondent:</FONT><FONT SIZE=4> Misereatur tui omnipotens Deus, et dimissis peccatis tuis, perducat te ad vitam æternam.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Sacerdos dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Amen </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et erigit se.</P><br /><P>Deinde Ministri repetunt Confessionem: </FONT><FONT SIZE=4>Confiteor Deo omnipotenti, beatæ Mariæ semper Virgini, beato Michæli Archangelo, beato Joanni Baptistæ, sanctis Apostolis Petro et Paulo, omnibus Sanctis, et tibi, pater: quia peccavi nimis cogitatione, verbo, et opere: </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">si percutiunt sibi pectus ter, dicentes: </FONT><FONT SIZE=4>mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Ideo precor beatam Mariam semper Virginem, beatum Michælem Archangelum, beatum Joannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos, et te, pater, orare pro me ad Dominum Deum nostrum.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea Sacerdos, junctis manibus, facit absolutionem, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Misereatur vestri omnipotens Deus, et dimissis peccatis vestris, perducat vos ad vitam æternam.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Signat se signo crucis, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Indulgentiam absolutionem, et remissionem peccatorum nostrorum, tribuat nobis omnipotens et misericors Dominus:<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et inclinatus prosequitur:</P><br /><P>V. </FONT><FONT SIZE=4>Deus, tu conversus vivificabis nos.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et plebs tua lætabitur in te.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">V. </FONT><FONT SIZE=4>Ostende nobis Domine, misericordiam tuam.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et salutare tuum da nobis.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">V. </FONT><FONT SIZE=4>Domine, exuadi orationem meam.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et clamor meus ad te veniat.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">V. </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et extendens, ac jungens manus, clara voce dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Oremus</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et ascendens ad Altare, dicit secreto: </FONT><FONT SIZE=4>Aufer a nobis, quæsumus, Domine, iniquitates nostras: ut ad Sancta sanctorum puris mereamur mentibus introire. Per Christum Dominum nostrum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde, manibus junctis super Altare, inclinatus dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Oramus te, Domine, per merita Sanctorum tuorum, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">osculatur Altare in medio </FONT><FONT SIZE=4>quorum reliquiæ hic sunt, et omnium Sanctorum: ut indulgere digneris omnia peccata mea. Amen.</P><br /><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missa solemni, Celebrans, antequam legat Introitum, benedicit incensum, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Ab illo bene </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">+</FONT><FONT SIZE=4> dicaris, in cujus honore cremaberis. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et accepto thuribulo a Diacono, </FONT><A HREF="incensum.html#1"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">incensat</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> Altare, nihil dicens. Postea Diaconus, recepto thuribulo a Celebrante, incensat illum tantum. Deinde Celebrans signans se signo crucis incipit </FONT><A HREF="proprium.html#introito"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Introitum</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">: quo finito, junctis manibus, alternatim cum Ministris dicit:</P><br /><P>S. </FONT><FONT SIZE=4>Kyrie eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Kyrie eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S. </FONT><FONT SIZE=4>Kyrie eleison. <BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Christe eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S. </FONT><FONT SIZE=4>Christe eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M.</FONT><FONT SIZE=4> Christe eleison.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S. </FONT><FONT SIZE=4>Kyrie eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">M. </FONT><FONT SIZE=4>Kyrie eleison. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">S. </FONT><FONT SIZE=4>Kyrie eleison.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea in medio Altaris extendens et jungens manus, caputque aliquantulum inclinans, dicit, si dicendum est, </FONT><FONT SIZE=4>Gloria in excelsis Deo</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et prosequitur junctis manibus. Cum dicit </FONT><FONT SIZE=4>Adoramus te, Gratias agimus tibi</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et </FONT><FONT SIZE=4>Jesu Christe</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et </FONT><FONT SIZE=4>Suscipe deprecationem</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, inclinat caput: et in fine dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Cum Sancto Spiritu</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> signat se a fronte ad pectus.<A NAME="gloria"></A></P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Gloria in excelsis Deo. Et in terra pax hominibus bonæ voluntatis. Laudamus te. Benedicimus te. Adoramus te. Glorificamus te. Gratias agimus tibi propter magnam gloriam tuam. Domine Deus, Rex coelestis, Deus Pater omnipotens. Domine Fili unigenite, Jesu Christe. Domine Deus, Agnus Dei, Filius Patris. Qui tollis peccata mundi, miserere nobis. Qui tollis peccata mundi, suscipe deprecationem nostram. Qui sedes ad dexteram Patris, miserere nobis. Quoniam tu solus Sanctus. Tu solus Dominus. Tu solus Altissimus, Jesu Christe. Cum Sancto Spiritu in gloria Dei Patris. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde osculatur Altare in medio, et versus ad populum dicit:<BR><br />V. </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Et cum spiritu tuo.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Postea dicit </FONT><FONT SIZE=4>Oremus. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Orationes</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, unam aut plures, ut ordo Offici postulat. Sequitur Epistola, Graduale, Tractus vel Alleluja cum Versu, aut Sequentia, prout Tempus aut qualitas Missæ postulat.</P><br /><P>His finitis, si est Missa solemnis, Diaconus deponit librum Evangeliorum super medium Altaris, et Celebrans benedicit incensum, ut supra: deinde Diaconus genuflexus ante Altare, manibus junctis, dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Munda cor meum ac labia mea, omnipotens Deus, qui labia Isaiæ Prophetæ calculo mundasti ignito: ita me tua grata miseratione dignare mundare, ut sanctum Evangelium tuum digne valeam nuntiare. Per Christum Dominum nostrum. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea accipit librum de Altari, et rursus genuflexus petit benedictionem a Sacerdote, dicens:</FONT><FONT SIZE=4> Jube, domne benedicere. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Sacerdos respondet: </FONT><FONT SIZE=4>Dominus sit in corde tuo et in labiis tuis: ut digne et competenter annunties Evangelium suum. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et, accepta benedictione, osculatur menum Celebrantis: et cum aliis Ministris, incenso, et luminaribus, accedens ad locum Evangelii, stans junctis manibus, dicit: </P><br /><P>V. </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Et cum spiritu tuo.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et pronuntians: </FONT><FONT SIZE=4>Sequentia sancti Evangelii secundum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N., sive </FONT><FONT SIZE=4>Initium</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, pollice dexteræ manus signat librum in principio Evangelii, quod est lecturus, deinde seipsum in fronte, ore, et pectore: et dum Ministri respondent</FONT><FONT SIZE=4> Gloria tibi, Domine</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, incensat ter librum, postea prosequitur </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Evangelium</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> junctis manibus. Quo finito, Subdiaconus defert librum Sacerdoti, qui osculatur Evangelium, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Per evangelica dicta deleantur nostra delicta.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> Deinde Sacerdos incensatur a Diacono. </P><br /><P>Si vero Sacerdos sine Diacono et Subdiacono celebrat, delato libro ad aliud cornu Altaris, inclinatus in medio, junctis manibus dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Munda cor meum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">ut supra, et </FONT><FONT SIZE=4>Jube, Domine, benedicere. Dominus sit in corde meo et in labiis meis: ut digne et competenter annuntiem evangelium suum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde, conversus ad librum, junctis manibus, dicit:</FONT><FONT SIZE=4> </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>V. </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Et cum spiritu tuo.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et pronuntians: </FONT><FONT SIZE=4>Sequentia sancti Evangelii secundum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N., sive </FONT><FONT SIZE=4>Initium</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, signat librum, et se in fronte, ore, et pectore, et legit Evangelium, ut dictum est. Quo finito, respondet Minister: </FONT><FONT SIZE=4>Laus tibi, Christe</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et Sacerdos osculatur Evangelium, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Per evangelica dicta deleantur nostra delicta.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum dicitur </FONT><FONT SIZE=4>Munda cor meum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">sed non petitur benedictio, non deferuntur liminaria, nec Celebrans osculatur librum.</P><br /><P>Deinde ad medium Altaris extendens, elevans, et jungens manus, dicit, si dicendum est, </FONT><FONT SIZE=4>Credo in unum Deum</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et prosequitur junctis manibus. Cum dicit </FONT><FONT SIZE=4>Deum</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, caput Cruci inclinat: quod similiter facit, cum dicit </FONT><FONT SIZE=4>Jesum Christum</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et </FONT><FONT SIZE=4>simul adoratur</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Ad illa autem verba </FONT><FONT SIZE=4>Et incarnatus est</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, genuflectit usque dum dicatur </FONT><FONT SIZE=4>Et homo factus est</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. In fine ad </FONT><FONT SIZE=4>Et vitam venturi sæculi</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, signat se signo crucis a fronte ad pectus.<A NAME="credo"></A></P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Credo in unum Deum, Patrem omnipotentem, factorem coeli et terræ, visibilium omnium et invisibilium. Et in unum Dominum Jesum Christum, Filium Dei unigenitum. Et ex Patre natum ante omnia sæcula. Deum de Deo, lumen de lumine, Deum verum de Deo vero. Genitum, non factum, consubstantialem Patri: per quem omnia facta sunt. Qui propter nos homines, et propter nostram salutem fdescendit de coelis. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Hic genuflectitur </FONT><FONT SIZE=4>Et incarnatus est de Spiritu Sancto ex Maria Virgine: et homo factus est. Crucifixus etiam pro nobis; sub Pontio Pilato passus, et sepultus est. Et resurrexit tertia die, secundum Scripturas. Et ascendit in coelum: sedet ad desteram Patris. Et iterum venturus est cum gloria judicare vivos et mortuos: cujus regni non erit finis. Et in Spiritum Sanctum, Dominum et vivificantem: qui ex Patre Filioque procedit. Qui cum Patre, et Filio simul adoratur et conglorificatur: qui locutus est per Prophetas. Et unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam. Confiteor unum baptisma in remissionem peccatorum. Et exspecto resurrectionem mortuorum. Et vitam venturi sæculi. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P><A NAME="fedeli"></A>Deinde osculatur Altare, et versus ad populum dicit:.</P><br /><P>V.</FONT><FONT SIZE=4> Dominus vobiscum. <BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Et cum spiritu tuo. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea dicit:</FONT><FONT SIZE=4> Oremus </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Offertorium</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Quo dicto, si est Missa solemnis, Diaconus porrigit Celebranti Patenam cum Hostia. si privata, Sacerdos ipse accipit Patenam cum Hostia, quam offerens, dicit:</P><br /><P>S</FONT><FONT SIZE=4>uscipe, sancte Pater, omnipotens æterne Deus, hanc immaculatam hostiam, quam ego indignus famulus tuus offero tibi, Deo meo vivo et vero, pro innumerabilibus peccatis, et offensionibus, et negligentiis meis, et pro omnibus circumstantibus,sed et pro omnibus fidelibus Christianis vivis atque defunctis: ut mihi, et illis proficiat ad salutem in vitam æternam. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde faciens crucem cum eadem Patena, deponit Hostiam super Corporale. Diaconus ministrat vinum, Subdiaconus aquam in Calice: vel si privata est Missa, utrumque infundit Sacerdos, et aquam miscendam in Calice benedicit signo crucis, dicens:</P><br /><P>D</FONT><FONT SIZE=4>eus, qui humanæ substantiæ dignitatem mirabiliter condidisti, et mirabilius reformasti: da nobis per hujus aquæ et vini mysterium, ejus divinitatis esse consortes, qui humanitatis nostræ fieri dignatus est particeps, Jesus Christus Filius tuus Dominus noster: Qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus: per omnia sæcula sæculorum. Amen.</P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> In Missis Defunctorum dicitur prædicta Oratio: sed aqua non benedicitur.</P><br /><P>Postea accipit Calicem, et offert dicens:</P><br /><P>O</FONT><FONT SIZE=4>fferimus tibi, Domine, calicem salutaris, tuam deprecantes clementiam: ut in conspectu divinæ maiestatis tuæ, pro nostra et totius mundi salute, cum odore suavitatis ascendat. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde facit signum crucis cum Calice, et illum ponit super Corporale, et Palla cooperit: tum, junctis manibus super Altare, aliquantulum inclinatus, dicit:</P><br /><P>I</FONT><FONT SIZE=4>n spiritu humilitatis et in animo contrito suscipiamur a te, Domine: et sic fiat sacrificum nostrum in conspectu tuo hodie, ut placeat tibi, Domine Deus. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Erectus expandit manus, easque in altum porrectas jungens, elevatis ad cælum oculis, et statim dimissis, dicit:</P><br /><P>V</FONT><FONT SIZE=4>eni, Sanctificator, omnipotens æterne Deus: et bene</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>dic hoc sacrificum, tuo sancto nomini præparatum. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea, si solemniter celebrat, benedicit incensum, dicens:</P><br /><P>P</FONT><FONT SIZE=4>er intercessionem beati Michaëlis archangeli, stantis a dextris altaris incensi, et omnium electorum suorum, incensum istud dignetur Dominus bene</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>dicere, et in odorem suavitatis accipere. Per Christum Dominum nostrum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et accepto thuribulo a Diacono, incensat oblata, </FONT><A HREF="incensum.html#2"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">modo</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> in Rubricis generalibus præscriptum, dicens:</P><br /><P>I</FONT><FONT SIZE=4>ncensum istud, a te benedictum, ascendat ad te, Domine, et descendat super nos misericordia tua.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde incensat </FONT><A HREF="incensum.html#3"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Altare</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, dicens:</P><br /><P ALIGN="CENTER">Ps. CXL, 2-4</P><br /><P>D</FONT><FONT SIZE=4>irigatur, Domine, oratio mea, sicut incensum in conspectu tuo: <BR><br />elevatio manuum mearum sacrificium vespertinum. <BR><br />Pone, Domine, custodiam ori meo, et ostium circumstantiæ labiis meis: <BR><br />ut non declinet cor meum in verba malitiæ, ad excusandas excusationes in peccatis.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Dum reddit thuribulum Diacono, dicit:</P><br /><P>A</FONT><FONT SIZE=4>ccendat in nobis Dominus ignem sui amoris, et flammam æterne caritatis. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea incensatur Sacerdos a Diacono, deinde alii per ordinem. Interim Sacerdos lavat manus dicens:</P><br /><P>L</FONT><FONT SIZE=4>avabo inter innocentes manus meas: et circumdabo altare tuum, Domine. <BR><br />Ut audiam vocem laudis: et enarrem universa mirabila tua. <BR><br />Domine, dilexi decorem domus tuæ: et locum habitationis gloriæ tuæ. <BR><br />Ne perdas cum impiis, Deus, animam meam: et cum viris sanguinum vitam meam. <BR><br />In quorum manibus iniquitates sunt: dextera eorum repleta est muneribus. <BR><br />Ego autem in innocentia mea ingressus sum: redime me, et miserere mei. <BR><br />Pes meus stetit in directo: in ecclesiis benedicam te, Domine. <BR><br />Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto. <BR><br />Sicut erat in principio, et nunc, et semper: et in sæcula sæculorum. Amen. </P><br /><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum, et Tempore Passionis in Missis de tempore omittitur </FONT><FONT SIZE=4>Gloria Patri</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">.</P><br /><P>Deinde, aliquantulum inclinatus in medio Altaris, junctis manibus super eo, dicit:</P><br /><P>S</FONT><FONT SIZE=4>uscipe, sancta Trinitas, hanc oblationem, quam tibi offerimus ob memoriam passionis, resurrectionis, et ascensionis Jesu Christi, Domini nostri, et in honorem beatæ Mariæ semper Virginis, et beati Ioannis Baptistæ, et sanctorum apostolorum Petri et Pauli, et istorum, et omnium sanctorum: ut illis proficiat ad honorem, nobis autem ad salutem: et illi pro nobis intercedere dignentur in cælis, quorum memoriam agimus in terris. Per eumdem Christum Dominum nostrum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea osculatur Altare, et versus ad populum extendens, et jungens manus, voce paululum elevata, dicit:</P><br /><P>O</FONT><FONT SIZE=4>rate fratres, ut meum ac vestrum sacrificium acceptabile fiat apud Deum Patrem omnipotentem.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Minister, seu circumstantes respondent: alioquin ipsemet Sacerdos:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Suscipiat Dominus sacrificium de manibus tuis </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">(vel</FONT><FONT SIZE=4> meis</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">)</FONT><FONT SIZE=4> ad laudem et gloriam nominis sui, ad utilitatem quoque nostram, totiusque Ecclesiæ suæ sanctæ.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Sacerdos submissa voce dicit:</FONT><FONT SIZE=4> Amen</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. </P><br /><P>Deinde, manibus extensis, absolute sine </FONT><FONT SIZE=4>Oremus</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> subjungit Orationes </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">secretas</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Quibus finitis, cum pervenerit ad conclusionem, clara voce dicit:</FONT><FONT SIZE=4> Per omnia sæcula sæculorum.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">cum Præfatione, ut in sequentibus. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Suo loco inveniuntur </FONT><A HREF="praefationes.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Præfationes</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> in cantu solemni, in cantu feriali et sine cantu. Vide in Proprio qualis sit Præfatio cujuscumque Festi.</P><br /><P>Præfationem incipit ambabus manibus positis hinc inde super Altare: quas aliquantulum elevat, cum dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Sursum corda</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Jungit eas ante pectus, et caput inclinat, cum dicit </FONT><FONT SIZE=4>Gratias agamus Domino Deo nostro</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Deinde disjungit manus, et disjunctas tenet usque ad finem Præfationis: qua finita, iterum jungit eas, et inclinatus dicit </FONT><FONT SIZE=4>Sanctus</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">. Et cum dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Benedictus qui venit</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, signum crucis sibi producit a fronte ad pectus.</FONT><B><FONT SIZE=2> <A NAME="sanctus"></A></P><DIR><br /><br /></B></FONT><FONT SIZE=4><BLOCKQUOTE>Sanctus, Sanctus, Sanctus, Dominus Deus Sabaoth. <BR><br />Pleni sunt cæli et terra gloria tua. <BR><br />Hosanna in excelsis.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4><BR><br />Benedictus qui venit in nomine Domini. <BR><br />Hosanna in excelsis.</BLOCKQUOTE><br /></FONT><BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></DIR><br /><br /><FONT SIZE=7 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">CANON MISSÆ</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Finita Præfatione, Sacerdos extendens, elevans aliquantulum et jungens manus, elevansque ad cælum oculos, et statim demittens, profunde inclinatus ante Altare, manibus super eo positis, dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Te igitur, clementissime Pater, per Jesum Christum Dominum nostrum, rogamus ac petimus </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">osculatur Altare et, junctis manibus ante pectus, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>uti accepta habeas, et benedicas </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat ter super Hostiam et Calicem simul, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>hæc dona, hæc munera, hæc sancta sacrificia illibata; </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">extensis manibus prosequitur: </FONT><FONT SIZE=4>in primis quæ tibi offerimus pro Ecclesia tua sancta catholica; quam pacificare, custodire, adunare, et regere digneris toto orbe terrarum: una cum famulo tuo Papa nostro </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N</FONT><FONT SIZE=4>., et Antistite </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N</FONT><FONT SIZE=4>., et omnibus orthodoxis, atque catholicæ et apostolicæ fidei cultoribus.</P><br /></FONT><FONT SIZE=5 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">Commemoratio pro vivis</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Memento, Domine, famulorum, famularumque tuarum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N</FONT><FONT SIZE=4>. et </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N. jungit manus, orat aliquantulum pro quibus orare intendit: deinde manibus extensis prosequitur:</FONT><FONT SIZE=4> et omnium circumstantium, quorum tibi fides cognita est, et nota devotio, pro quibus tibi offerimus: vel qui tibi offerunt hoc sacrificium laudis pro se, suisque omnibus: pro redemptione animarum suarum, pro spe salutis, et incolumitatis suæ: tibique reddunt vota sua æterno Deo, vivo et vero.</P><br /></FONT><FONT SIZE=5><P ALIGN="CENTER">¶ </FONT><FONT SIZE=5 COLOR="#ff0000">Infra Actionem</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Commmunicantes, et memoriam venerantes, in primis gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=4> sed et beati Ioseph eiusdem Virginis Sponsi, et beatorum Apostolorum ac Martyrum tuorum, Petri et Pauli, Andreæ, Iacobi, Ioannis, Thomæ, Iacobi, Philippi, BartholomæiMatthæi, Simonis, et Thaddæi, Lini, Cleti, Clementis, Xysti, Cornelii, Cypriani, Laurentii, Ioannis et Pauli, Cosmæ et Damiani, et omnium Sanctorum tuorum; quorum meritis precibusque concedas, ut in omnibus protectionis tuæ auxilio. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus.</FONT><FONT SIZE=4> Per eundem Christum Dominum nostrum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /><B><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> In Nativitate Domini et per Octavam</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Communicantes, et diem sacratissimum </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">(</FONT><FONT SIZE=2>noctem sacratissimam</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">)</FONT><FONT SIZE=2> celebrantes, quo </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">(</FONT><FONT SIZE=2>qua</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">)</FONT><FONT SIZE=2> beatæ Mariæ intemerata virginitas huic mundo edidit Salvatorem, sed et memoriam venerantes, in primis ejusdem gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> In Epiphania Domini et per Octavam</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Communicantes, et diem sacratissimum celebrantes, quo Unigenitus tuus, in tua tecum gloria coæternus, in veritate carnis nostræ visibiliter corporalis apparuit: sed et memoriam venerantes, in primis gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> A Sabbato Sancto usque ad Sabbatum in Albis </P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Communicantes, et diem sacratissimum </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">(</FONT><FONT SIZE=2>noctem sacratissimam</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">)</FONT><FONT SIZE=2> celebrantes, Resurrectionis Dominui nostri Jesu Christi secundum carnem: sed et memoriam venerantes, in primis gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> In Ascensione Domini et per Octavam</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Communicantes, et diem sacratissimum celebrantes, quo Dominus noster, unigenitus Filius tuus, unitam sibi fragilitatis nostræ substantiam in gloriæ tuæ dextera collocavit: sed et memoriam venerantes, in primis gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> A Vigilia Pentecostes usque ad sequens Sabbatum inclusive</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Communicantes, et diem sacratissimum Pentecostes celebrantes, quo Spiritus sanctus Apostolis innumeris linguis apparuit: sed et memoriam venerantes, in primis gloriosæ semper Virginis Mariæ, Genitricis Dei et Domini nostri Jesu Christi: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=2> </P><br /></B><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>¶</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> Tenens manus expansas super oblata, dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Hannc igitur oblationem servitutis nostræ, sed et cunctæ familiæ tuæ, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">*</FONT><FONT SIZE=4> quæsumus, Domine, ut placatus accipias: diesque nostros in tua pace disponas, atque ab æterna damnatione nos eripi, et in electorum tuorum jubeas grege numerari. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus.</FONT><FONT SIZE=4> Per Christum Dominum nostrum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /><B><P>¶</FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000"> A Sabbato Sancto usque ad Sabbatum in Albis inclusive et a Vigilia Pentecostes usque ad sequens Sabbatum inclusive dicitur:</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P>Hanc igitur oblationem servitutis nostræ, sed et cunctæ familiæ tuæ, quam tibi offerimus pro his quoque, quos regenerare dignatus es ex aqua et Spiritu Sancto, tribuens eis remissionem omnium peccatorum: </FONT><FONT SIZE=2 COLOR="#ff0000">*</P><br /></B></FONT><FONT SIZE=2><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Quam oblationem tu, Deus, in omnibus, quæsumus, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat ter super oblata </FONT><FONT SIZE=4>bene dictam, adscriptam, raram, rationabilem, acceptabilemque facere digneris: ut nobis </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat semel super Hostiam </FONT><FONT SIZE=4>Corpus, et </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et semel super Calicem </FONT><FONT SIZE=4>Sanguis fiat dilectissimi Filii tui </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus</FONT><FONT SIZE=4> Domini nostri Jesu Christi. </P><br /><P>Qui pridie quam pateretur, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">accipit Hostiam </FONT><FONT SIZE=4>accepit panem in sanctas ac venerabiles manus suas, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">elevat oculos ad cælum </FONT><FONT SIZE=4>et elevatis oculis in cælum ad te Deum Patrem suum omnipotentem, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">caput inclinat </FONT><FONT SIZE=4>tibi gratias agens, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat super Hostiam</FONT><FONT SIZE=4> bene</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>dixit, fregit, deditque discipulis suis, dicens: Accipite, et manducate ex hoc omnes. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Tenens ambabus manibus Hostiam inter indices et pollices, profert verba consecrationis secrete, distincte, et attente super Hostiam, et simul super omnes, si plures sint consecrandæ.</P><br /></FONT><B><FONT SIZE=5><P ALIGN="CENTER">HOC EST ENIM CORPUS MEUM. </P><br /></B></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Quibus verbis prolatis, statim Hostiam consecratam genuflexus adorat: surgit, ostendit populo, reponit super Corporale, et genuflexus iterum adorat: nec amplius pollices et indices disjungit, nisi quando Hostia tractanda est, usque ad ablutionem digitorum.</P><br /><P>Tunc, detecto Calice, dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Simili modo postquam cænatum est, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">ambabus manibus accipit Calicem </FONT><FONT SIZE=4>accipiens et hunc præclarum Calicem in sanctas ac venerabiles manus suas: item </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">caput inclinat </FONT><FONT SIZE=4>tibi gratias agens, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">sinistra tenens Calicem, dextera signat super eum </FONT><FONT SIZE=4>bene</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>dixit, deditque discipulis suis, dicens: Accipite, et bibite ex eo omnes. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Profert verba consecrationis super Calicem, attente, continuate, et secrete, tenens illum parum elevatum.</P><br /></FONT><B><FONT SIZE=5><P ALIGN="CENTER">HIC EST ENIM CALIX SANGUINIS MEI, <BR><br />NOVI ET ÆTERNI TESTAMENTI: MYSTERIUM FIDEI: <BR><br />QUI PRO VOBIS ET PRO MULTIS EFFUNDETUR <BR><br />IN REMISSIONEM PECCATORUM. </P><br /></B></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">Quibus verbis prolatis, deponit Calicem super Corporale, et dicens secrete:</P><br /></FONT><B><FONT SIZE=5><P ALIGN="CENTER">Hæc quotiescumque feceritis, in mei memoriam facietis.</FONT><FONT SIZE=4> </P><br /></B></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Genuflexus adorat: surgit, ostendit populo, deponit, cooperit, et genuflexus iterum adorat. Deinde desjunctis manibus dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Unde et memores, Domine, nos servi tui sed et plebs tua sancta, eiusdem Christi Filii tui Domini nostri tam beatæ Passionis, nec non et ab inferis Resurrectionis, sed Ascensionis: offerimus præclaræ maiestati tuæ de tuis donis ac datis </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">jungit manus, et signat ter super Hostiam, et Calicem simul, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>hostiam puram, hostiam sanctam, hostiam immaculatam, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat semel super Hostiam, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Panem sanctum vitæ æternæ, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et semel super Calicem, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>et</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>Calicem salutis perpetuæ. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Extensis manibus prosequitur:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Supra quæ propitio ac sereno vultu respicere digneris; et accepta habere, sicuti accepta habere dignatus es munera pueri tui justi Abel, et sacrificium Patriarchæ nostri Abrahæ: et quod tibi obtulit summus sacerdos tuus Melchisedech, sanctum sacrificium, immaculatam hostiam. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Profunde inclinatus, junctis manibus et super Altare positis, dicit: :</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Supplices te rogamus, omnipotens Deus, jube hæc perferri per manus sancti Angeli tui in sublime altare tuum, in conspectu divinæ majestatis tuæ: ut quoquot </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">osculatur Altare</FONT><FONT SIZE=4> ex hac altaris partecipatione sacrosanctum Filii tui </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">jungit manus, et signat semel super Hostiam, et semel super Calicem </FONT><FONT SIZE=4>Corpus, et Sanguinem sumpserimus, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">seipsum signat, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>omni benedictione cælesti et gratia repleamur. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus. </FONT><FONT SIZE=4>Per eumdem Christum Dominum nostrum. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=5 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">Commemoratio pro defunctis</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Memento etiam, Domine, famulorum famularumque tuarum </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N</FONT><FONT SIZE=4>. et </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">N</FONT><FONT SIZE=4>. qui nos præcesserunt cum signo fidei, et dormiunt in somno pacis. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Jungit manus, orat aliquantulum pro iis defunctis, pro quibus orare intendit, deinde extensis manibus prosequitur</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Ipsis, Domine, et omnibus in Christo quiescentibus, locum refrigerii, lucis et pacis, ut indulgeas , deprecamur. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus, et caput inclinat, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Per eumdem Christum Dominum nostrum. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>manu dextera percutit sibi pectus, elata aliquantulum voce dicens:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Nobis quoque peccatoribus, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">extensis manibus ut prius, secrete prosequitur: </FONT><FONT SIZE=4>de multitudine miserationum tuarum sperantibus, partem aliquam, et societatem donare digneris, tuis sanctis Apostolis et Martyribus: cum Ioanne, Stephano, Matthia, Barnaba, Ignatio, Alexandro, Marcellino, Petro, Felicitate, Perpetua, Agatha, Lucia, Agnete, Cæcilia, Anastasia, et omnibus Sanctis tuis: intra quorum nos consortium non æstimator meriti, sed veniæ, quæsumus, largitor admitte. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Jungit manus. </FONT><FONT SIZE=4>Per Christum Dominum nostrum. </P><br /><P>Per quem hæc omnia Domine, semper bona creas, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat ter super Hostiam, et Calicem simul dicens: </FONT><FONT SIZE=4>sanctificas, vivificas, benedicis, et præstas nobis. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Discooperit Calicem, genuflectit, accipit Hostiam inter pollicem et indicem manus dexteræ: et tenens sinistra Calicem, cum Hostia signat ter a labio ad labium Calicis, dicens:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Per ipsum, et cum ipso, et in ipso, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">cum ipsa Hostia signat bis inter se et Calicem, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>est tibi Deo Patri omnipotenti, in unitate Spiritus Sancti, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">elevans parum Calicem cum Hostia, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>omnis honor et gloria. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Reponti Hostiam, Calicem Palla cooperit, genuflectit, surgit, et dicit intelligibili voce, vel cantat: </FONT><FONT SIZE=4>Per omnia sæcula sæculorum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P><A NAME="pater"></A>Jungit manus </FONT><FONT SIZE=4>Oremus. Præceptis salutaribus moniti, et divina institutione formati, audemus dicere: </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">extendit manus </FONT><FONT SIZE=4>Pater noster, qui es in cælis: sanctificetur nomen tuum: adveniat regnum tuum: fiat voluntas tua, sicut in cælo, et in terra. Panem nostrum quotibianum da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem. <BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R.</FONT><FONT SIZE=4> Sed libera nos a malo.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> Sacerdos secrete dicit:</FONT><FONT SIZE=4> Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde manu dextera accipit inter indicem et medium digitos Patenam, quam tenens super Altare erectam, dicit secrete:: </FONT><FONT SIZE=4>Libera nos, quæsumus, Domine, ab omnibus malis, præteritis, præsentibus, et futuris: et intercedente beata et gloriosa semper Virgine Dei Genitrice Maria, cum beatis Apostolis tuis Petro et Paulo, atque Andrea, et omnibus Sanctis, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">signat se cum Patena a fronte ad pectus </FONT><FONT SIZE=4>da propitius pacem in diebus nostris: </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Patenam osculatur </FONT><FONT SIZE=4>ut ope misericordiæ tuæ adiuti, et a peccato simus semper liberi, et ab omni perturbatione securi. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Submittit Patenam Hostiæ, discooperit Calicem, genuflectit, surgit, accipit Hostiam, et eam super Calicem tenens utraque manu, frangit per medium, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Per eumdem Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et mediam partem, quam in dextera manu tenet, ponit super Patenam. Deinde ex parte, quæ in sinistra remanserat, frangit particulam, dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Aliam mediam partem, quam in sinistra manu habet, adjungit mediæ super Patenam positæ, et particulam parvam dextera retinens super Calicem, quem sinistra per nodum infra cuppam tenet, dicit intelligibili voce, vel cantat:</FONT><FONT SIZE=4> Per omnia sæcula sæculorum.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> <BR><br />R.</FONT><FONT SIZE=4> Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Cum ipsa particula signat ter super Calicem, dicens:</FONT><FONT SIZE=4> Pax Domini sit semper vobis</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> </FONT><FONT SIZE=4>cum.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> <BR><br />R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Particulam ipsam immittit in Calicem, dicens secrete:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Hæc commixtio et consecratio Corporis et Sanguinis Domini nostri Jesu Christi fiat accipientibus nobis in vitam æternam. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Cooperit Calicem, genuflectit, surgit, et inclinatus Sacramento, junctis manibus, et ter pectus percutiens, intelligibili voce dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis. Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis. Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, dona nobis pacem. </P><br /><I><P>¶</I> </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum non dicitur </FONT><FONT SIZE=4>miserere nobis</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, sed ejus loco </FONT><FONT SIZE=4>dona eis requiem</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, et in tertio additur </FONT><FONT SIZE=4>sempiternam</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">.</P><br /><P>Deinde, junctis manibus super Altare, inclinatus dicit secrete sequentes Orationes: </P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Domine Jesu Christe, qui dixisti Apostolis tuis: Pacem relinquo vobis, pacem meam do vobis: ne respicias peccata mea, sed fidem Ecclesiæ tuæ: eamque secundum voluntatem tuam pacificare et coadunare digneris: qui vivis et regnas Deus, per omnia sæcula sæculorum. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Si danda est pax, osculatur Altare, et dans pacem, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Pax tecum. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo.<BR><br /><I>¶</I> </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum non datur pax, neque dicitur præcedens Oratio.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Domine Jesu Christe, Fili Dei vivi, qui ex voluntate Patris, cooperante Spiritu Sancto, mortem tuam mundum vivificasti: libera me per hoc sacrosanctum Corpus et Sanguinem tuum ab omnibus iniquitatibus meis, et universis malis: et fac me tuis semper inhærere mandatis, et a te numquam separari permittas. Qui cum eodem Deo Patre et Spiritu Sancto vivis et regnas Deus in sæcula sæculorum. Amen. </P><br /><P>Perceptio Corporis tui, Domine Jesu Christe, quod ego, indignus sumere præsumo, non mihi proveniat in iudicium et condemnationen; sed pro tua pietate prosit mihi ad tutamentum mentis et corporis, et ad medelam percipiendam. Qui vivis et regnas cum Deo Patre in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia sæcula sæculorum. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Genuflectit, surgit, et dicit:</FONT><FONT SIZE=4> Panem coelestem accipiam, et nomen Domini invocabo. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Deinde parum inclinatus, accipit ambas partes Hostiæ inter pollicem et indicem sinistræ manus, et Patenam inter eumdem indicem et medium supponit, et dextera tribus vicibus percutiens pectus, elata aliquantulum voce, ter dicit devote, et humiliter:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Domine, non sum dignus, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et secrete prosequitur: </FONT><FONT SIZE=4>ut intres sub tectum meum: sed tantum dic verbo, et sanabitur anima mea. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Postea dextera se signans cum Hostia super Patenam, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Corpus Domini nostri Jesu Christi custodiat animam meam in vitam æternam. Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et se inclinans, reverenter sumit ambas partes Hostiæ: quibus sumptis, deponit Patenam super Corporale, et erigens se jungit manus, et quiescit aliquantulum in meditatione Sanctissimi Sacramenti. <BR><br />Deinde discooperit Calicem, genuflectit, colligit fragmenta, si quæ sint, extergit Patenam super Calicem, interim dicens:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Quid retribuam Domino pro omnibus quæ tribuit mihi? Calicem salutaris accipiam, et nomen Domini invocabo. Laudans invocabo Dominum, et ab inimicis meis salvus ero. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Accipit Calicem manu dextera, et eo se signans, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Sanguis Domini nostri Jesu Christi custiodiat animam meam in vitam æternam. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et sinistra supponens Patenam Calici, reverenter sumit totum Sanguinem, cum particula. Quo sumpto, si qui sunt communicandi, eos communicet, antequam se purificet. </P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /></FONT><FONT SIZE=5 COLOR="#ff0000"><P ALIGN="CENTER">ORDO ADMINISTRANDI<BR><br />SACRAM COMMUNIONEM<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">INTRA MISSAM</P><br /><P>Sacerdos, facta genuflexione, ponit particulas in pyxide, vel, si pauci sint communicandi, super patenam, nisi a principio positæ fuerint in pyxide seu alio calice. Interim minister ante eos extendit linteum seu velum album, et pro eis facit confessionem, dicens:</P><br /><P>C</FONT><FONT SIZE=4>onfiteor Deo omnipotenti, beatæ Mariæ semper Virgini, beato Michaëli Archangelo beato Ioanni Baptistæ, sanctis Apostolis Petro et Paulo, omnibus Sanctis, et tibi pater: quia peccavi nimis cogitatione verbo, et opere: mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Ideo precor beatam Mariam semper Virginem, beatum Michaëlem Archangelum, beatum Ioannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos, et te pater, orare pro me ad Dominum Deum Nostrum. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Sacerdos genuflectit, surgit, et manibus junctis ante pectus, vertit se ad populum (advertens ne terga vertat Sacramento), et in cornu Evangelii dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Misereatur vestri omnipotens Deus, et dimissis peccatis vestris, perducat vos ad vitam æternam. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen. <BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Et addit: </FONT><FONT SIZE=4>Indulgentiam, absolutionem, et remissionem peccatorum vestrorum tribuat vobis omnipotens et misericors Dominus. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Dicens </FONT><FONT SIZE=4>Indulgentiam</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, etc., manu dextera in formam crucis signat communicandos.</P><br /><P>Deinde ad Altare se convertit, genuflectiit, manu sinistra pyxidem prehendit; dextera vero sumit unam particulam, quam inter pollicem et indicem tenet aliquantulum elevatam super pyxidem: conversusque ad populum in medio Altaris dicit clara voce:</FONT><FONT SIZE=4> Ecce Agnus Dei, ecce qui tollit peccata mundi. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Mox subdit: </FONT><FONT SIZE=4>Domine, non sum dignus, ut intres sub tectum meum: sed tantum dic verbo, et<B> </B>sanabitur anima mea. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">quod iterum ac tertio repetit. Postea ad communicandos accedit, incipiens a ministris Altaris, si velint communicare: quibus porrigens Eucharistiam, et faciens cum particula signum crucis, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Corpus Domini nostri Jesu Christi custodiat animam tuam in vitam æternam. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Finita communione, revertitur ad Altare, nihil dicens.</P><br /></FONT><FONT SIZE=2><P><HR ALIGN="LEFT"></P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Quod ore sumpsimus, Domine, pura mente capiamus, et de munere temporali fiat nobis remedium sempiternum.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Interim porrigit Calicem ministro, qui infundit in eo parum vini, quo se purificat: deinde prosequitur:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Corpus tuum, Domine, quod sumpsi, et Sanguis, quem potavi, adhæreat visceribus meis : et præest; ut in me non remaneat scelerum macula, quem pura et sancta refecerunt Sacramenta. Qui vivis et regnas in sæcula sæculorum, Amen.</P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Abluit et extergit digitos, ac sumit ablutionem: extergit os et Calicem, quem, plicato Corporali, operit et collocat in Altari ut prius: deinde prosequitur Missam.</P><br /><P>Dicta </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Antiphona ad Communionem</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, osculatur Altare, et versus ad populum dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde, reversus ad Altare, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Oremus. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Dicto, post ultimam </FONT><A HREF="proprium_de_tempore.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Orationem</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, V. </FONT><FONT SIZE=4>Dominus vobiscum. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Dicit pro Missæ qualitate, vel </FONT><FONT SIZE=4>Ite, Missa est. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">vel </FONT><FONT SIZE=4>Benedicamus Domino. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Deo gratias.</P><br /><P>¶ </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">In Missis Defunctorum dicit: V. </FONT><FONT SIZE=4>Requiescant in pace.</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">.</P><br /><P>Dicto </FONT><FONT SIZE=4>Ite, Missa est </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">vel </FONT><FONT SIZE=4>Benedicamus Domino </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Sacerdos inclinat se ante medium Altaris, et manibus junctis super illud, dicit secrete:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P><A NAME="placeat"></A>Placeat tibi, sancta Trinitas, obsequium servitutis meæ: et præsta, ut sacrificium quod oculis tuæ maiestatis indignus obtuli, tibi sit acceptabile, mihique, et omnibus pro quibus illud obtuli, sit, te miserante, propitiabile. Per Christum Dominum nostrum. Amen. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Deinde sculatur Altare: et elevatis oculis, extendens, elevans et jungens manus, caputque Cruci inclinans, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Benedicat vos omnipotens Deus: Pater, et Filius, et Spiritus Sanctus. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Amen. </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> In Missa Pontificali ter benedicitur, ut in Pontificali habetur.</P><br /><P>Deinde Sacerdos in cornu Evangelii, junctis manibus dicit:<BR><br />V.</FONT><FONT SIZE=4> Dominus vobiscum. <BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Et cum spiritu tuo. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Et signans signo Crucis primum Altare, vel librum, deinde se in fronte, ore, et pectore, dicit:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P>Initium sancti Evangelii secundum Joannem.<B> <BR><br /></B></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Gloria tibi, Domine. </P><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"><P>Vel si aliud Evangelium legendum sit: </FONT><FONT SIZE=4>Sequentia sancti Evangelii etc. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Gloria tibi, Domine. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Junctis manibus prosequitur:</P><br /></FONT><FONT SIZE=4><P><A NAME="prologo"></A>In principio erat Verbum et Verbum erat apud Deum, et Deus erat Verbum. Hoc erat in principio apud Deum. Omnia per ipsum facta sunt, et sine ipso factum est nihil quod factum est; in ipso vita erat, et vita erat lux hominum; et in tenebris lucet, et tenebræ eam comprehenderunt. Fuit homo missus a Deo cui nomen erat Ioannes. Hic venit in testimonium, ut testimonium perhiberet de lumine, ut omnes crederent per illum. Non erat ille lux, sed ut testimonium perhiberet de lumine. Erat lux vera quæ illuminat omnem hominem venientem in hunc mundum. In mundo erat, et mundus per ipsum factus est et mundus eum non cognovit. In propria venit, et sui eum non receperunt. Quotquot autem receperunt eum, dedit potestatem filios Dei fieri; his qui credunt in nomine eius, qui non ex sanguinibus, neque ex voluntate viri, sed ex Deo nati sunt. </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Genuflectit dicens: </FONT><FONT SIZE=4>Et verbum caro factum est, </FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">et surgens prosequitur:</FONT><FONT SIZE=4> et habitabit in nobis: et vidimus gloriam eius, gloriam Unigeniti a Patre, plenum gratiæ et veritatis.<BR><br /></FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">R. </FONT><FONT SIZE=4>Deo gratias. </P><br /><P>¶</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000"> In Missis Defunctorum non datur benedictio, sed dicto </FONT><FONT SIZE=4>Requiescant in pace</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, dicit: </FONT><FONT SIZE=4>Placeat tibi, sancta Trinitas</FONT><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">; deinde, osculato Altari, legit Evangelium sancti Joannis. </P><br /><P>Finito Evangelio sancti Joannis, discedens ab Altari, pro gratiarum actione dicit Antiphonam </FONT><A HREF="gratiarum_actio.html"><U><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">Trium puerorum</U></FONT></A><FONT SIZE=4 COLOR="#ff0000">, cum reliquis, ut habetur in principio Missalis.</P><br /><P>In Missis privatis post Evangelium sancti Joannis, dicuntur flexis genibus Preces Leonis Pp. XIII . Deinde, cooperto capite, Sacerdos revertit in sacrarium. </P><br /></FONT><br /><br><br /><br><br /><bR>Amicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-50962888172766086832008-05-25T04:07:00.000-07:002008-05-26T04:17:53.857-07:00Giorgio Grente: La riforma liturgica di S. Pio V<CENTER><H3><FONT COLOR="#FF0000">Card. Giorgio Grente<P></H3><br /><H2>LA RIFORMA LITURGICA DI S. PIO V</CENTER></font><BR></h2><P><br /><h3><br /> Il Concilio aveva anche fatti voti che si redigesse la dottrina cristiana in forma succinta, chiara, ma completa, ben convinto che nulla poteva essere più efficace per salvaguardare i fedeli dagli errori, cagionati dalle continue controversie. Si erano già pubblicati parecchi catechismi cattolici; degni di nota I catechismi di Giovanni Dietenberg <A HREF="#11">(11)</A> e di S. Canisio. L'acrimonia mostrata dai Riformati provava perentoriamente la loro necessità. Il Canisio, quantunque così moderato e cortese, venne odiosamente oltraggiato. Dietro al teologo Giovanni Wigand, che per primo diede fiato "alle trombe della divina parola contro il catechismo maledetto e blasfemo del Canisio", vennero Flacius, Hessus, Roding, Scheidlich, i quali con la più squisita garbatezza denunciarono "questa sozzura diabolica, vomitata dal cane Canisio". L'autore non poteva in realtà ricevere un omaggio più lusinghiero e decisivo.<BR><br /> Ma il Canisio, come si esprime egli stesso nell'introduzione alla sua <I>Somma della Dottrina Cristiana</I>, "non aveva scritto da principio che per i cattolici tedeschi". I suoi libri d'un carattere personale e tutt'affatto particolare, non corrispondevano alle esigenze del Concilio. Si richiedeva un'opera promossa dalla Chiesa stessa, non solo approvata dal Papa, ma pubblicata in suo nome.<BR><br /> Pio IV aveva commessa la redazione del testo ai domenicani Morini, vescovo di Lanciano, a Foscarari vescovo di Modena, a Foreiro e al segretario di San Carlo, il dotto Poggiani. Pio V mostrò verso di loro la stessa fiducia, ma volle seguire più da vicino i loro lavori, e dopo che diverse commissioni ebbero successivamente esaminato il volume, egli lo fece pubblicare nel settembre 1566 col titolo: "<I>Catechismus ex decreto Concilii Tridentini, ad parochos, Pii Quinti Pont. Max. iussu editus</I>" <A HREF="#12">(12)</A>.<BR><br /> Questo catechismo non era, come quello del Canisio, un semplice manuale-compendio a uso dei fedeli. Esso era indirizzato ai sacerdoti delle parrocchie, metteva sobriamente in rilievo il dogma e la morale, forniva loro la scienza teologica necessaria, facilitandone l'insegnamento.<BR><br /> Per farci un'idea dell'immenso successo di questo <I>Catechismo Romano</I>, basta segnalare le invettive degli ugonotti "contro l'odiosa ed esecrabile cabala di Roma", <A HREF="#13">(13)</A>. Non avevano essi ingannato il popolo travisando il senso dell'insegnamento cattolico? Alle loro frottole si opponeva ora una confutazione trionfante: l'esposizione della vera dottrina.<BR><br /> Mentre essi con a capo Tilemann Hessus andavano gridando che "da cento anni in qua dalle tipografie papiste non era uscito un libro così pieno di scaltrezze", i cattolici tutti, preso coraggio, facevano proprio il motto del giureconsulto Giorgio Eder: "Questo catechismo mi ha confermato nelle mie convinzioni, e io ne provo grandissima gioia". Caldamente raccomandato da molti vescovi e sinodi provinciali <A HREF="#14">(14)</A>, esso ebbe grandissima diffusione, specialmente dopo che fu tradotto in diverse lingue <A HREF="#15">(15)</A>.<BR><br /> Ma il Santo Padre non fu contento della sola pubblicazione di quest'opera; volle che i vescovi ne facessero oggetto dei loro insegnamenti, ed egli stesso ne diede l'esempio <A HREF="#16">(16)</A>. Con una bolla del 6 ottobre 1571 rinnovò queste sue esortazioni invitando i vescovi a erigere dei sodalizi destinati all'insegna mento del catechismo.<p><br /><BR><br /> Pio V fece pure altre riforme volute dal Concilio di Trento. Quand'era ancora semplice religioso e cardinale, visitando dei santuari o assistendo ai divini uffici, aveva notato negligenza nel servizio di Dio e poca compostezza nei fedeli. Ricevuta dal Sommo Pontefice la facoltà di rimediare a quegli abusi, egli si mise all'opera con grande ardore; e la liturgia della Chiesa lo loda come scelto da Dio non solo per combattere i nemici del bene, ma anche per essere il restauratore del suo culto.<BR><br /> Fece egli stesso la visita alle principali basiliche di Roma, ingiungendo ai canonici che le officiavano di adornarle meglio, delegò dei commissari che sorvegliassero tutte le chiese. Soppresse gli abusi che trasformavano in case profane i templi, ove si passeggiava familiarmente o si ciarlava e si scherzava ad alta voce senza rispetto al Signore, e ove i poveri accoglievano i nuovi venuti con dei gemiti e talvolta con delle ingiurie.<BR><br /> Diversi editti emanati dal Papa fecero cessare in parte tali inconvenienti, e le minacce di ammende pecuniarie, di prigione ed anche d'esilio dimostrarono chiaramente che Pio V voleva essere obbedito. I disordini venivano repressi dappertutto. Avendo appreso che le primarie dame portoghesi, col pretesto di ascoltar meglio la Messa, entravano nel coro delle cattedrali, occupavano gli stalli dei canonici e si collocavano fin presso i gradini dell'altare, ordinò subito al Cardinale Infante del Portogallo di eliminare un abuso così strano.<BR><br /> Si sa che la riforma del canto liturgico fu cominciata dai Papi Marcello Il e Pio IV.<BR><br /> Il primo, disgustato per l'introduzione nelle chiese della musica profana e per il fragore sempre maggiore che vi si faceva, risolse di proscriverla; ma non avendo regnato che soli ventidue giorni, non poté mandare ad effetto il suo disegno.<BR><br /> Il secondo istituì una commissione cardinalizia, che favorisse la composizione di musica sacra, conforme alle decisioni del Concilio. L'Alessandrino, che aveva data al Palestrina tutta la sua approvazione, divenuto Papa lo nominò maestro della cappella pontificia, e lo aiutò grandemente nel nobile compito di ridonare la musica di chiesa la sua nota sacra.<BR><br /> La riforma del culto ne richiedeva un'altra più urgente e delicata: quella del breviario. Da circa venticinque anni numerosi Sinodi la reclamavano, e l'imperatore Ferdinando I, il re e i vescovi di Francia l'avevano già chiesta al Concilio.<BR><br /> Questa vecchia questione nel secolo XVI aveva subito molte vicende. Leone X si era bensì occupato di risolverla, ma, vinto dai suoi pregiudizi e da quelli della sua corte, non aveva fatto nulla. Egli, che si era presi per segretari gli umanisti Sadoleto e Bembo, affidando al Ferreri la composizione di inni, non seppe fargli altra raccomandazione se non di scrivere in un latino elegante e puro. Il poeta badò infatti assai al ritmo armonioso e all'impeccabilità della lingua; ma vi comparvero fra una strofa e l'altra Febo, l'Olimpo, Stige, Bacco ed altre divinità mitologiche. Clemente VIII bandi questa vecchia mitologia, giustamente preferendo alle regole della vera latinità le tradizioni degli antichi Padri. A sua richiesta il ministro generale dei francescani, Francesco Quignonez, compose dal 1526 al 1539 un genere di ufficio che "conteneva in primo luogo una lettura di tratti tolti dalla Bibbia, e secondariamente una lettura di storia ecclesiastica" <A HREF="#17">(17)</A>.<BR><br /> Paolo IV non volle mai servirsi di questa edizione, e ne proibì la ristampa. Egli aveva intenzione di estendere a tutta la Chiesa il breviario riformato dei teatini, ma fu sopraggiunto dalla morte. Nel 1562 il Concilio di Trento affrontò la questione, ma finì di lasciare alla Santa Sede la cura di scioglierla <A HREF="#18">(18)</A>. Pio V più fortunato dei suoi predecessori, ebbe l'onore di dare il suo nome a questa grande opera, e di restituire così alla Chiesa l'unità e la purezza della preghiera pubblica.<BR><br /> Nella bolla <I>Quod a nobis</I>, promulgata il 9 luglio 1568, enumerò tutti i motivi che lo indussero alla riforma e i principi a cui egli si era ispirato. Molti vescovi e comunità con delle aggiunte proprie avevano mutilato o alterato l'insieme armonico dell'antico breviario, e così si trovava praticamente abolita quella santa comunione che consiste nel lodar e pregare Iddio con le stesse formule. Pio V riprese quindi volentieri l'idea di Paolo IV, ch'era stata accolta dal Concilio di Trento. Fissò bene gli obblighi e le proibizioni, e permise che fossero eccettuate le sole chiese o comunità religiose che da duecento anni almeno si servivano di un breviario approvato dalla Santa Sede. Così la maggior parte degli ordini religiosi conservarono il loro proprio ufficio, e la chiesa di Milano il suo rito ambrosiano.<BR><br /> Il nuovo breviario fu pubblicato nel 1568 dalla stamperia di Paolo Manuzio, come il <I>Catechismo Romano</I>. Senza voler entrare in tutti i suoi particolari, vogliamo segnalare le idee principali. Il Papa soppresse d'un tratto le aggiunte, come i salmi graduali, l'ufficio dei morti e della SS.ma Vergine. I consultori della commissione non avevano osato proporre questa soppressione. Pio V fu di parere che per voler il più si finiva di non ottenere il meno, e che le continue aggiunte avevano fatto si che molti sacerdoti lasciassero tutto; onde pensò di renderle facoltative. Rimise in vigore gli uffici delle domeniche e delle ferie e abolì le feste di molti santi; adottò la Volgata come testo per i salmi e per le lezioni della Sacra Scrittura di ogni giorno e conservò in generale le antifone e i responsori dell'ottavo secolo, introducendo però notevoli modificazioni nelle lezioni delle feste e dei santi.<BR><br /> Il clero cattolico accolse rispettosamente il nuovo breviario. L'Italia, la Spagna, il Portogallo l'adottarono subito. La Francia non cominciò a servirsene che dal 1580, a istanza dei gesuiti; ma incontrò ancora molte opposizioni. Il Capitolo di Notre-Dame di Parigi, nonostante la richiesta del vescovo, non volle accettano.<BR><br /> I successori di Pio V non si ritennero legati dalla formula della bolla <I>Quod a nobis</I>, la quale dichiarava "che non si sarebbe più potuto né cambiare né aggiungere o togliere qualsiasi cosa". Gregorio XIII e Sisto V, quantunque ammiratori di Pio V, vi fecero delle modificazioni che provocarono le critiche del Bellarmino e del Baronio e le varianti di Clemente VIII, Urbano VIII e Benedetto XIV. Ma come succede alle grandi cose che finiscono sempre di trionfare, l'opera di Pio V, che nei suoi elementi primitivi si era conservata intatta, venne rimessa nella dovuta stima, e la riforma di Pio X, ispirata allo stesso spirito e regolata dalla medesima saggezza, ha richiamata su di essa l'attenzione e il favore universale.<BR><br /> La revisione del breviario esigeva quella del messale e della liturgia. Nella Chiesa occidentale vi erano allora in uso diversi riti: il rito antico romano, il gallicano, il milanese o ambrosiano e il mozarabico spagnolo. Questa diversità era andata man mano aumentando. Le cerimonie differivano da una nazione all'altra, talvolta anche tra due diocesi limitrofe, fino al punto da compromettere almeno apparentemente l'unità.<BR><br /> Alla commissione cardinalizia della riforma del breviario furono perciò concesse più ampie attribuzioni.<BR><br /> Nel 1570 il lavoro era terminato, e una costituzione apostolica promulgò il nuovo messale, rinnovando gli obblighi e le dispense già enunciate nella bolla <I>Quod a nobis</I>. Basterà accennare a qualche particolare, per avere un'idea delle mutazioni introdotte. È Pio V che ha reso obbligatoria la recita, in principio della Messa, del salmo <I>Introibo</I> e del <I>Confiteor</I>, e come epilogo del sacrifizio l'"intensa e sostanziosa" invocazione del <I>Placet</I>. È lui che ha inserito il <I>Suscipe, sancta Trinitas</I>, regolati i riti dell'<I>Hanc igitur</I> e del <I>Per ipsum</I>, precisata la formula e le cerimonie della benedizione finale, e imposta la recita dell'inizio del Vangelo di S. Giovanni, <I>In principio erat Verbum</I>. Molti sacerdoti dopo il sec. XIII lo recitavano già per divozione al cominciare del loro ringraziamento. "Lo pronunciavano a voce alta, perché così voleva la divozione del popolo... I fedeli ci tenevano tanto, che in certi legati di messe facevano speciale menzione di questa lettura, come una delle condizioni da adempirsi".<BR><br /> L'Italia e la Spagna l'adottarono volentieri; in Francia il messale seguì le sorti del breviario. I sinodi provinciali di Rouen, di Reims e di Bordeaux, quelli di Bourges, di Tolosa, di Narbona e specialmente della Bretagna furono i primi a conciliare le loro usanze con le disposizioni pontificie; e anche la casa reale di Francia, a partire dal 1583, introdusse nelle sue cappelle la liturgia romana.<P></h3><br /><br /><br /><h2 align="center">Note a "La riforma liturgica di S. Pio V"</h2><P><br /><br /><h3><br /> <A NAME=#11>11)</A> Cfr. H. Wedewer, <I>Johannes Dietenberg</I>, Friburgo, 1888.<P><br /> <A NAME=#12>12)</A> Romae, in aedibus Populi Romani, apud Paulum Manutium, MDLXVI, cum privilegio Pii V, Pont. Max. — L'opera di 359 pagine in 4.o, contiene un indice alfabetico delle materie.<P><br /> <A NAME=#13>13)</A> Cfr. Wilkens, <I>Tilemann Hessus</I>, pp. 127-128.<P><br /> <A NAME=#14>14)</A> Cfr. Natale Alessandro, <I>De Catechismi romani auctoritate</I>.<P><br /> <A NAME=#15>15)</A> Il gesuita Paolo Hoffaus ebbe incarico dal Papa di tradurlo in tedesco. Il Canisio rivide la traduzione, che fu pubblicata a Dillingen nel 1568. Cfr. de Backer, II, p. 173, e Riess, p. 382.<P><br /> <A NAME=#16>16)</A> Ecco quanto scrivevano i gesuiti di Roma ai loro confratelli stranieri: "Uno dei nostri padri deve spiegare in tedesco il catechismo, in una cappella del palazzo pontificio. Vi intervengono gli svizzeri che formano la guardia del Papa, insieme alle loro mogli e figlioletti".<P><br /> <A NAME=#17>17)</A> Cfr. P. Batiffol, <I>Historie du bréviaire romain</I>, 1894, Parigi, Picard, e l'<I>Histoire du bréviaire romain</I>, per Dom. Bäumer.<P><br /> <A NAME=#18>18)</A> Ai tre vescovi delegati dal Concilio: Marini, Foscarari (incaricati pure di redigere il Catechismo romano), e Calinio, Pio IV aggiunse diverse altre persone competenti, e particolarmente i cardinali Sirleto e Scotti.<P></h3><br /><BR><BR><br /><br /><h4>Card. Giorgio Grente<BR><br /><FONT COLOR="#FF0000">Il pontefice delle grandi battaglie<BR><br /><I>San Pio V</I></font><BR><br />Edizioni Paoline, Roma 1957, p. 187-193<P></h4><br /><br><br /><br><br /><bR>Amicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-69129556877158839102008-05-23T04:25:00.000-07:002008-05-27T14:52:52.984-07:00Canoni sul santissimo sacrificio della Messa<div align="left"><h2><span style="font-size:85%;"><i>I canoni del Concilio di Trento sul santissimo sacrificio della Messa sintetizzano, in poche linee, la dottrina perenne della Chiesa contenuta nei documenti che hanno trattato più ampiamente dell'argomento. La formulazione, sotto forma di condanna della dottrina contraria, dà loro una forza ed una chiarezza notevole.<br />La traduzione italiana è tratta dall'Enchiridion, ed. Herder, i numeri tra parentesi quadre rimandano ai documenti ivi raccolti.</i> </span></h2><p> </p></div><p align="left">Can. 1. Se qualcuno dirà che nella Messa non si offre a Dio un vero e proprio sacrificio, o che essere offerto significa semplicemente che Cristo ci viene dato in cibo: sia anatema.<br /><br />Can. 2. Se qualcuno dirà che con le parole: "Fate questo in memoria di me" [Lc 22,19; I Cor 11,24] Cristo non ha costituito i suoi apostoli sacerdoti o non li ha ordinati perché essi e gli altri sacerdoti offrano il suo corpo e il suo sangue: sia anatema [cf * 1740].<br /><br />Can. 3. Se qualcuno dirà che il sacrificio della Messa è solo un sacrificio di lode e di ringraziamento, o una semplice commemorazione del sacrificio offerto sulla croce, e non un sacrificio propiziatorio; o che giova solo a chi lo riceve; e che non deve essere offerto per i vivi e per i morti, per i peccati, le pene, le soddisfazioni e altre necessità: sia anatema [cf *1743].<br /><br />Can. 4.Se qualcuno dirà che col sacrificio della Messa si bestemmia o si attenta al sacrificio di Cristo consumato sulla croce: sia anatema [cf. *1743].<br /><br />Can. 5. Chi dirà che celebrare le messe in onore dei santi e per ottenere la loro intercessione presso Dio, come la chiesa intende, è un'impostura: sia anatema [cf. *1744].<br /><br />Can. 6. Se qualcuno dirà che il canone della Messa contiene degli errori, e che, quindi, bisogna abolirlo: sia anatema [cf *1745].<br /><br />Can. 7. Se qualcuno dirà che le cerimonie, i paramenti e gli altri segni esterni di cui si serve la chiesa cattolica nella celebrazione della Messa, sono piuttosto provocazioni dell'empietà, che manifestazioni di pietà: sia anatema [cf *1746].<br /><br />Can. 8. Se qualcuno dirà che le Messe nelle quali solo il sacerdote si comunica sacramentalmente sono illecite e, quindi, da sopprimere: sia anatema [cf 1747].<br /><br />Can. 9. Se qualcuno dirà che il rito della chiesa romana, secondo il quale parte del canone e le parole della consacrazione si profferiscono a bassa voce, è da condannarsi; o che la Messa deve essere celebrata solo nella lingua del popolo; o che nell'offrire il calice l'acqua non deve essere mischiata col vino, perché ciò sarebbe contro l'istituzione di Cristo: sia anatema [cf *1746; *1748s].<br /></p>Amicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3347150217198005344.post-88232425740433707012003-10-31T03:21:00.000-08:002008-06-03T03:21:36.728-07:00LA MESSA DI S. PIO VLA MESSA DI S. PIO V<br /><br />L'Ordo Missae detto di San Pio V è servito egregiamente per secoli e secoli, anche per i Santi che oggi si vanno canonizzando. Perché il cosiddetto Messale di San Pio V è ben più antico, è il rito romano tradizionale, la Messa cioè quale sostanzialmente è stata celebrata a Roma fin dai tempi apostolici, sia pure lentamente arricchita di riti e di orazioni.<br />Lo spiega molto bene anche il card. Ratzinger nella sua autobiografia: <br />"rimasi sbigottito per il divieto del messale antico, dal momento che una cosa simile non si era mai verificata in tutta la storia della liturgia. Pio V e non diversamente da lui, anche molti dei suoi successor avevano rielaborato questo messale, in un processo continuativo di crescita storica e di purificazione, in cui, pero', la continuità non veniva mai distrutta. Un messale di Pio V che sia stato creato da lui non esiste. C'è stata la rielaborazione da lui ordinata, come fase di un lungo processo di crescita storica.<br /><br />Dopo il concilio di Trento, per contrastare l'irruzione della riforma protestante che aveva avuto luogo soprattutto nella modalità di "riforme" liturgiche, tanto che i confini tra cosa era ancora cattolico e cosa non lo era più, spesso erano difficili da definire. In questa situazione di confusione, resa possibile dalla mancanza di una normativa unitaria e dall'imperante pluralismo liturgico eredito dal tardo medioevo, il Papa decise che il Missale Romanum, il testo liturgico della città di<br />Roma, in quanto sicuramente cattolico, doveva essere introdotto dovunque non ci si potesse richiamare a una liturgia che risalisse ad almeno duecento anni prima. Dove questo si verificava, si poteva mantenere la liturgia precedente, dato che il suo carattere cattolico poteva essere considerato sicuro" (J. Ratzinger La mia vita pp. 111-112).<br /><br />San Pio V, dunque, non fece altro che estendere a tutto l'Occidente la Messa romana tradizionale quale barriera contro il protestantesimo. <br />San Pio V abolì non il rito romano tradizionale, ma tutti gli altri riti che non datavano da 200 anni e li abolì perché inquinati di protestantesimo o almeno sospetti di infiltrazioni protestantiche, estendendo a tutto l'Occidente il Messale romano perché "sicuramente cattolico". <br /><br />Secondo alcuni studiosi non è detto che Paolo VI abbia realmente abolito l'uso del Messale di Pio V . Questo sarebbe ancora da dimostrare, come è tutto da dimostrare che egli avesse la volontà di abolire il più venerando rito della Chiesa latina per semplici motivi pastorali cioè, senza altro motivo che quello di compiacere i protestanti.<br />Nella costituzione Missale Romanum di Paolo VI, infatti, non si legge la solenne formula abrogativa ed imperativa che si legge nella Quo Primum di San Pio V. <br />Che Paolo VI, promulgando il Novus Ordo, avesse abolito l'uso del Messale di San Pio V fu del resto così poco chiaro che da Vescovi di tutto il mondo giunsero alla Santa Sede interpellanze in merito, come attesta uno dei principali artefici del Novus Ordo Missae, mons. Annibale Bugnini ne La riforma liturgica (CL V-Edizioni Liturgiche, Roma 1983). <br /><br />Tratto da:<br />http://www.cattolicigenovesi.org/voce_01.htmlAmicizia Cristianahttp://www.blogger.com/profile/13120999365607483634noreply@blogger.com0